Vaubonés
Vaubonés[1] (Valbonnais en francés) es una comuna occitana dau Daufinat, situaa dins lo departament d'Isèra e la region d’Auvèrnhe-Ròse-Aups, ancianament de Ròse-Aups. Geografia![]() ![]() Comunas vesinas![]() ![]() (3,4 km) ![]() (3,6 km) ![]() (3,6 km) ![]() (5,0 km) ![]() (5,2 km) ![]() (5,4 km) ![]() (5,6 km)
ToponimiaPrononciacion: [bawbu'nes, vowbu'nes; localament vowbu'naj]. IstòriaPartida eissida de l'article francés
Valbonnais A #èsser a la Mièja-Edat e fins en 1789 lo centre d'una una entité féodale constituida de cinc parròquias : Valbonnais, Entraigues, Valjouffrey, Lo Périer, Chantelouve[2]. Aquela entité umana s'es mantengut, e s'es estendut a la vallée de la Roizonne, per formar l'actuala comunitat de municipalitats dels Vallées del Valbonnais. De 1926 a 1950, Valbonnais a #èsser desservi per un camin de fèrre a via métrique e a tracció electrica, embrancament de la linha de camin de fèrre de la Mure a Còs bastit per desservir las cimenteres de Pont-de detlo-Sacerdòt, #que se'n pòt encara veire las ruïnes al bòrd de la rota. La siá origina se situava la extremitat nòrd del viaducte de la Bòna, uèi dobèrt a la circulacion automobila, e comportava una estacion intermediària a Pont-de detlo-Sacerdòt, vengut ostal d'abitacion privada. Lo projècte de bastiment d'un camin de fèrre a crémaillère o d'un téléphérique en esperlongant aquel camin de fèrre en direccion de la crête de la Salette a pas pas agut de continuament. Tèxte originau de l'article francés
Valbonnais a été au Moyen-Âge et jusqu'en 1789 le centre d'une une entité féodale constituée de cinq paroisses : Valbonnais, Entraigues, Valjouffrey, Le Périer, Chantelouve[3]. Cette entité humaine s'est maintenue, et s'est étendue à la vallée de la Roizonne, pour former l'actuelle communauté de communes des Vallées du Valbonnais. De 1926 à 1950, Valbonnais a été desservi par un chemin de fer à voie métrique et à traction électrique, embranchement de la ligne de chemin de fer de La Mure à Corps construit pour desservir les cimenteries de Pont-du-Prêtre, dont on peut encore voir les ruines au bord de la route. Son origine se situait l'extrémité nord du viaduc de la Bonne, aujourd'hui ouvert à la circulation automobile, et il comportait une gare intermédiaire à Pont-du-Prêtre, devenue maison d'habitation privée. Le projet de construction d'un chemin de fer à crémaillère ou d'un téléphérique prolongeant ce chemin de fer en direction de la crête de la Salette n'a pas eu de suite.
AdministracionDemografia
Luòcs e monumentsPersonalitats ligadas amb la comunaVeire tanbenLigams extèrnesNòtas
|