Lamanon
Lamanon (Lamanoun en nòrma mistralenca[1]; Lamanon, Al(l)amanon en occitan ancian[1]; Lamanon en francés) es una comuna provençala situada dins lo departament dei Bocas de Ròse e la region de Provença-Aups-Còsta d'Azur. Lo gentilici es lamanonenc, -enca o manonenc, -enca[1] (mistralenc: lamanounen, manounen, enco[1]). GeografiaIstòria![]() Lei baumas de Calés son abitadas fins au sègle XVI, e aquela autor es lo sit d'un oppidum gallés puèi lo castèu (castrum) deis senhors Lamanon. ![]() Tèxte francés de traduire : ![]() A la fin dau sègle XII, Pònç de Brugieras (ca Ponç de Bruguers; fr Pons de Brugérias/Brugières) senhor catalan, recep dau còmte de Provença la senhoriá de Lamanon e bastís un castèu sus l'oppidum e ven senhor de Lamanon. Sei dos filhs, Pònç de Lamanon, futur senhor de Ronha e son fraire, Bertran de Lamanon, senhor trobaire, aitau coma lor descendéncia marcaràn l'istòria de Provença fins au sègle XVII. La mòrt de la Reina Joana obrís una crisi de succession au tèsta dau comtat de Provença, lei vilas de l'Union d'Ais (1382-1387) sostenent Carles de Duràs contra Loís Ier d'Anjau. Lo rei de França, Carles VI, interven e envia lo senescau de Bèucaire, Engaurran d'Eudin[6], que fa la conquista de Lamanon a l'estiu de 1383. Quand Loís Ier se morís e que sa veusa, Maria de Bles, arriba en Provença per defendre lei dreches de son filh Loís II, reclama que lo senescau li cedisca la vila, çò que refusa per instruccion dau rei de França[7].
Tèxte francés de traduire :
En 1586, lors des guerres de religion, les protestants ayant demandé le secours de mercenaires de la région d'Alleins, menés par Cartier, pour contrer les catholiques conduits par Hubert de Vins, ce dernier assiège le château de Lamanon, alors désert, où s'est réfugié la bande de Cartier. Malgré le renfort des canons du château de l'Empéri, le siège s'achève au bout d'un mois par l'entremise d'un lieutenant de Cartier l'ayant trahi. Le château est alors détruit presque entièrement les 13 et 14 août 1586. Le site troglodyte se vide de ses habitants[8]. Le nouveau château, au pied de la colline, est mentionné à partir de 1614, néanmoins François Rostain de Cadenet de Craponne de Lamanon fit reconstruire le château, tel que visible actuellement, en 1660. Moins d'un siècle plus tard, le roi donne l'autorisation au marquis Mark de Tripoly de Panisse de construire un village, principalement des maisons pour loger les ouvriers agricoles et leur famille, donnant naissance à la commune de Lamanon en 1745.
Tèxte francés de traduire :
À Lamanon, le comité de surveillance est institué en 1793. Il ne peut recruter les douze membres prévus dans le décret de la Convention et compte plusieurs membres simples paysans et illettrés. Son institution marque en quelque sorte l’apogée démocratique de la Révolution. Les membres illettrés prennent néanmoins toute leur place dans les débats. Le comité, chargé de la surveillance de l’application des lois et de la confection des listes de suspects, déclare qu’il n’y a aucun suspect dans la commune, uniquement peuplée de cultivateurs[9]. ![]() Lo castèu ven, per eretatge, proprietat dei ducs de Sabran-Pòntevès (d'Ansoís) qu'o tornan vendre en 1917 a una industria de la fusta. Inquiet de la sauvagarda de la platana giganta de Lamanon (nom de verificar), alertat per lo premier cònse de l'epòca, lo prefècte lo classa ai monuments naturaus de França en 1918. Sénher Barbou (nom fr; en òc "Barbon"? "Barbós"?) aquerís fin finala la proprietat dau castèu en 1938 e l'amainatja en apartaments locatius cap a 1950 amb la tòca de preservar aqueu patrimòni[10]. Lo depaus de municions 647 gerit per la basa aeriana 701 Salon de Provença es creat en 1938. Es barrat en 2008. Los monuments commemoratius[11],[12]. AdministracionDemografia
Luòcs e monuments
Personalitats liadas ambé la comunaVeire tanbenLiames extèrnesNòtas e referéncias
|